Eerste week, “pap in de benen”.

Posted on Posted in Uncategorized

Hoi allemaal,

Ik zal proberen elke week een stukje te schrijven over wat ik heb gedaan. Ik zal er ook wat leuke foto’s bij doen en video’s (ben ik druk mee bezig maar is niet zo simpel). O en let niet op mijn spelfouten & taalfouten ik geef de schuld aan mijn dyslectie of is het dyslexie :-).

DAG 1.  107,6 km naar Wageningen
De dag van vertrek was heel indrukwekkend net als de opkomst bij de snackbar. Met enige tegenzin vertrok ik naar het verre oosten. Gelukkig stond de schuin tegen en kreeg ik meteen een goede work-out. Zoals Bassie altijd zegt “altijd blijven lachen”.

dag 1

In Wageningen had ik een warme douche en bed bij Susan en Chris. En ik kreeg boterhammen met pindakaas mee voor de volgende dag, daarvoor nog mijn dank.

DAG 2. 83,6 naar Broekhuizervorst
Met wind tegen zakte ik af naar het zuiden naar mijn volgende adres die ik via warmshowers had geregeld. Dit is een online community voor fietsers waar je andere fietsers kan vinden om te overnachten. Mijn host Ineke was super aardig en we hebben veel over fietsen gepraat. Ik kreeg de volgende dag een pot pindakaas mee, want ik was die van mij vergeten. Hopelijk zie ik je nog op de fiets in een ver land Ineke.

Laatste beeld van Nederland

laatste

Dag 3. 114 km naar Vlatten, Duitsland
Na een lange rit door Duitsland met wind en regen in mijn gezicht stranden ik in een dorp in het donker. Bij een restaurant de host gebeld waar ik zou verblijven omdat te donker werd en onweer begon. Gelukkig was hij dichtbij en voor ik mijn drankje op had in het restaurant stond hij naast mij. Ik verbleef bij een Duits gezin en na een warme douch waar ik ontdooide hebben we gezellig gepraat en natuurlijk een halve liter Duits bier op.

Dag 4. 55 km naar Winnerath, Duitsland.
Door de Eiffel op en neer richting mijn volgende adres. Een Nederlandse man waar ik zou verblijven.
De laatste klim voor aankomst was er pittig en mijn benen begonnen moe te worden van alle dagen fietsen.
Maar na een douch en bezoek aan de bier verkoper in het dorpje ging het weer goed.bierkelder

Dag 5-6 . 218 km langs de Rijn richting Frankfurt.
Na afscheid van de host Ad, stortte ik als een baksteen de berg af richting de Rijn. Deze ga ik volgen tot ik bij Main naar Frankfurt rij. Het stuk langs de Rijn waar ik fietste zou het mooiste zijn, maar het regende en kon er niet veel van genieten. Na klein materiaal pech en een nacht op een camping gingen ik weer verder. Overal langs de Rijn staan mooie gebouwen en oude ruïnes van kastelen. Ook kwam ik langs de rots waar de maagd van Lorelei de schepen liet botsen door haar gouden haar te kammen en behekste melodieën zong, helaas was ze niet thuis.

kasteel

In Frankfurt verblijf ik bij Steven een goede vriend om bij te komen en wat spullen te kopen. Ook zal mijn slaapzak die te laat geleverd door de fabrikant is hier worden bezorgt door mijn oude werk ITG (eindelijk lekker warm). Hopelijk vertrek in maandag of dinsdag weer richting Nürnberg om via Regensburg de Donau te volgen.

Hopelijk hebben jullie genoten en anders hoor ik het wel.
Graag wil ik ook iedereen bedanken die geld hebben gedoneerd voor het goede doel.
Mijn moeder verveelt zich nu dood sinds ik weg ben dus koop allemaal een mascotte.

groetjes x,

Koen

5 thoughts on “Eerste week, “pap in de benen”.

1. Leuk, elke week iets te lezen hoe het gaat! Ik wil wel zo’n mascotte; hoeft je moeder zich ook niet te vervelen!