De reis van Kroatië naar Albanië, en waarom deze zo lang duurde.

Posted on Posted in Uncategorized

Het vertrek vanuit Dubrovnik zou mij dezelfde dag in Montenegro brengen, maar de dag ontvouwde zich anders.
Toen er een afslag kwam naar een kleinere weg langs de kust werd die genomen. Het was prachtig weer en ik zweette mij een ongeluk. De omgeving was prachtig met kleine dorpjes die allemaal leefde van het land er omheen.  Veel olijfbomen, citrusvruchten, druiven etc.. Na ongeveer 35 km stond er een bord langs de weg met er op ” warmshowers, backpackers, water 3 km”.

En na drie kilometer kwam ik dit tegen en er fietste mij net een bebaarde gast tegemoet, genaamd James.

Alles voelde meteen goed en dacht al hier wordt gestopt.
Na een rondleiding over het land werd er besloten om hier te overnachten.
Andy moest ook zijn Liverpool zien verliezen in een barretje waar de TV werd gehaald door de barman uit zijn eigen huis.

De volgende dag kregen we van Marko, een rondleiding langs de bank om geld te pinnen, en langs de spoorbaan die hij aan het ontwikkelen is. Mocht je willen investeren is dit mogelijk.

Dezelfde dag nog vertelde James dat er een oud pad was naar de top van de berg. Ik kon mijzelf niet in houden en was gaan zoeken. Na uurtje hakken en zagen kwam ik terug dat het niet gelukt was. En met de vraag waar dat pad ongeveer moest zijn. Na wat betere uitleg zei ik “I will find that ******* path ” Hierdoor sprong James op en pakte zijn hakbijl, schopte tegen Andy aan en zijn we naar boven gegaan. Na een paar uur hakken en zagen de top bereikt. En het uitzicht was geweldig tot aan Albanië kon je kijken.
Dit werd de avond gevierd tot de zon opkwam en er geen bier of raki meer te vinden was.

Volgende dag met kettingzaag het pad verbeterd en de film “The way” gekeken aanrader. En mijn kunsten van bbq grillen laten zien.

Volgende ochtend wilde we vertrekken maar Marko wilde ons bedanken en heeft ons de hele omgevingen rond gereden.

Dag erna zijn we echt vertrokken samen met James. Die al meer dan een half jaar Marko hielp met het spoorlijn project en de camping. Die gaat nu een weekje in Montenegro helpen om daarna weer verder met het project te gaan helpen.

Na twee dagen fietsen in Montenegro ben ik aangekomen op een Nederlands gerunde camping waar ik acht jaar geleden ook was met de boy’s. Er is een zwembad dus blijven een dagje langer om morgen naar Lake komani te gaan.

Nou dit was het langste blog ooit de volgende zijn weer korter. Maar de afgelopen week was zo intens dat ik het even moest uit typen.

Groetjes.

PS binnen een maand komt er een optie om een kaartje van mij te krijgen. Genaamd “het kaartje van Huut “.

Na een lange nacht met bier, raki en vele gesprekken gingen we net slapen voor de zon opkwam.

5 thoughts on “De reis van Kroatië naar Albanië, en waarom deze zo lang duurde.

1. Al veel beleefd man.
        Leuke blog, temeer omdat we zelf op de grens van Montengro en Albanie (Ulcinj) vakantie hebben gevierd.
        Keep on rolling.

Theo

1. Hoi Koen,
    Wanneer krijgen weer eens zo’n leuke blog, uit Istanboel? Ik ben benieuwd wat je sinds de vorige keer allemaal beleefd hebt.